Uczestnicy
Uczestnicy Warsaw Wind Ensemble Conducting Competition 2021
1. Hirokazu Amakasu (Japonia) – I MIEJSCE
(urodzony w 1975 r.) Hirokazu Amakasu jest absolwentem Tokyo College of Music. Był dyrektorem Symphonic Wind Ensemble prowadzonego przez Yasuhiko Shiozawę. Metodykę gry orkiestrowej studiował u Toshiro Ozawy, dyrygenturę u Hisaatsu Kondo i Akihito Mihary. Amakasu jest jednym z czołowych kapelmistrzów w Japonii. Jest częstym prelegentem Japan Band Clinic. Jest aktywnym współpracownikiem podręczników metodycznych i magazynów, jego wykłady są również produkowane na DVD. Jego entuzjastyczny i praktyczny styl nauczania jest doceniany w całej Japonii. Został również zaproszony jako instruktor i gościnny dyrygent Młodzieżowej Orkiestry Korei Południowej z okazji 50-tej rocznicy normalizacji stosunków japońsko-południowokoreańskich. Obecnie jest dyrektorem muzycznym Yamamomo Symphonic Band, pełniąc funkcję głównego dyrygenta od momentu jej powstania w 2013 roku. Jest w trakcie trzeciego semestru jako dyrygent stażysta w Tokyo College of Music.
2. Guntis Kumačevs (Łotwa) – WYRÓŻNIENIE
(urodzony w 1975 r.) Guntis Kumačevs rozpoczął edukację muzyczną jako klarnecista i ukończył średnią szkołę muzyczną w specjalności klarnet i prowadzenie zespołów muzycznych. Mimo, że klarnet był głównym przedmiotem w szkole, również gra w orkiestrze dętej miała silny wpływ na wybór kolejnych kroków w jego muzycznym życiu. Szczęśliwie, wkrótce po ukończeniu szkoły pojawiła się możliwość pracy jako chórmistrz w chórze młodzieżowym, a następnie zdobycia pierwszych doświadczeń w orkiestrze dętej jako tamburmajor, a także jako dyrygent. W celu doskonalenia umiejętności dyrygenckich Guntis Kumačevs uczestniczy w mistrzowskich kursach dyrygenckich, wykładach i konferencjach poświęconych muzyce dętej.
3. Won Lim (Korea Południowa) – WYRÓŻNIENIE
(urodzony w 1985 r.) Won Lim urodził się w Korei Południowej. Po ukończeniu Seoul Art High School postanowił zostać profesjonalnym muzykiem. Następnie uzyskał tytuł licencjata na Korea National University of Arts. Podczas studiów pianistycznych wygrał kilka konkursów. Po ukończeniu studiów licencjackich zaczął studiować dyrygenturę orkiestrową w tej samej szkole i otrzymał dyplom magistra. Pracował jako pianista w klasach dyrygentury, grał z wieloma orkiestrami i zespołami muzyki kameralnej. Prowadził również szkolne orkiestry. Od 2017 roku rozpoczął studia w Niemczech w szkole muzycznej w Hannoverze. Pracuje w Musik theater Operamobile jako pianista. Był również półfinalistą konkursu dyrygenckiego Ionel Perlea w Rumunii.
4. Michelle Rakers (Dania) – I MIEJSCE
(urodzona w 1968 r.) Urodzona w Ameryce dyrygentka Michelle Rakers była dyrygentem asystentem w „The President’s Own” U.S. Marine Band i Orkiestry Kameralnej w latach 2004 – 2018. Dyrygowała zespołem i orkiestrą podczas niezliczonych uroczystości wysokiego szczebla w Białym Domu, w Waszyngtonie i w całym kraju podczas wielu tras krajowych. Rakers jest bardzo ceniona jako dyrygent i specjalista. Od czasu przeprowadzki z rodziną do Danii w 2018 roku, prowadziła Odense Symfoniorkester, Slesvigske Musikkorps, Sønderjyllands Symfoniorkester, Prinsens Musikkorps, Helsinki Guards Band – Sotilasmusiikki (Finlandia), Arméns musikkår (Szwecja) i Marinens musikkår (Szwecja). Ponadto była rezydentem w Akademii Sibeliusa w Helsinkach w 2015 i 2016 roku oraz gościnnym dyrygentem / wykładowcą na wielu uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych. Uzyskała tytuł doktora dyrygentury (DMA) w The Peabody Institute, Baltimore w stanie Maryland.
1. Hirokazu Amakasu (Japonia)
(urodzony w 1975 r.) Hirokazu Amakasu jest absolwentem Tokyo College of Music. Był dyrektorem Symphonic Wind Ensemble prowadzonego przez Yasuhiko Shiozawę. Metodykę gry orkiestrowej studiował u Toshiro Ozawy, dyrygenturę u Hisaatsu Kondo i Akihito Mihary. Amakasu jest jednym z czołowych kapelmistrzów w Japonii. Jest częstym prelegentem Japan Band Clinic. Jest aktywnym współpracownikiem podręczników metodycznych i magazynów, jego wykłady są również produkowane na DVD. Jego entuzjastyczny i praktyczny styl nauczania jest doceniany w całej Japonii. Został również zaproszony jako instruktor i gościnny dyrygent Młodzieżowej Orkiestry Korei Południowej z okazji 50-tej rocznicy normalizacji stosunków japońsko-południowokoreańskich. Obecnie jest dyrektorem muzycznym Yamamomo Symphonic Band, pełniąc funkcję głównego dyrygenta od momentu jej powstania w 2013 roku. Jest w trakcie trzeciego semestru jako dyrygent stażysta w Tokyo College of Music.
2. Tyler Bainter (USA)
(urodzony w 1995 r.) Tyler Bainter jest dyrygentem Tai Dam i pochodzi z Iowa. Pracuje nad wprowadzeniem niedostatecznie prezentowanych artystów na scenę koncertową, kładąc nacisk na wykonywanie utworów żyjących kompozytorów. Pełnił funkcję asystenta dyrygenta orkiestr stanowych w Teksasie, Texas State Opera Theatre, Iowa State Symphony Orchestra, Iowa State Opera oraz dyrygenta stowarzyszonego z Des Moines Community Orchestra. Podczas asystentury Tylera w Iowa State Opera, pomagał on w przygotowaniu Orfeusza w piekle Offenbacha. W Texas State Opera Theatre pomagał w przygotowaniu chóru i orkiestry do produkcji Dydony i Eneasza Purcella oraz La Curandera Roberta Rodrígueza, a także przy produkcji Kopciuszka Masseneta. Tyler został wybrany jako dyrygent stypendysta na Cortona Sessions for New Music 2020 i uczestniczył w kursie mistrzowskim Timothy’ego Muffitta.
3. Mariusz Błaszczyk (Polska)
(urodzony w 1975 r.) Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na wydziale instrumentalnym, specjalność tuba oraz Podyplomowych Studiów Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale instrumentalnym w zakresie gry na tubie. Od 1995r. jest muzykiem tubistą w Orkiestrze Reprezentacyjnej Wojska Polskiego im. gen. Józefa Wybickiego. Od 2002r. jest nauczycielem gry na tubie i euphonium w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie. Obecnie jest studentem II roku na Podyplomowych Studiach Dyrygentury Orkiestr Dętych pod kierunkiem Prof. Szymona Kawalli na UMFC w Warszawie.
4. Justyna Chmielek – Korbut (Polska) – wyróżnienie dla najlepszego dyrygenta narodowości polskiej
(urodzona w 1991 r.) Dyrygentka, puzonistka, skrzypaczka, pedagog, tamburmajorka. Beneficjentka programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca Dyrygent-rezydent 2021/2022 (Orkiestra Passionart). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Programu Stypendialnego Młoda Polska (2015). Laureatka nagród specjalnych za wyróżniającą się technikę dyrygencką oraz osobowość artystyczną, m.in. XVII Międzynarodowy Festiwal Orkiestr Dętych Złota Trąbka (Bielsko-Biała 2021), International Orchestra Festival (Lloret de Mar/Barcelona, Hiszpania 2019), Festival Internazionale Bande Musicali (Gullianova, Włochy 2017), Międzynarodowy Festiwal Złota Lira (Rybnik 2016). Dyrygentka Orkiestry Dętej Sobolów. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (klasa puzonu prof. Z. Stolarczyka oraz klasa dyrygentury prof. St. Krawczyńskiego).
5. Harmen Cnossen (Holandia)
(urodzony w 1965 r.) Harmen Cnossen jest holenderskim dyrygentem. Po studiach perkusji i fortepianu w MPA w Leeuwarden, Sweelinck Conservatory Amsterdam, ukończył studia w Akademii Herberta von Karajana i Akademii Berlin Philharmonic Orchestra u Prof. Rainera Seegersa. Po otrzymaniu Złotego Medalu na Lovro von Matacic Conductong Competition w Zagrzebiu w Chorwacji, Harmen został laureatem Conducting Fellowship Award Filharmonii w Hong Kongu i został mianowany dyrygentem-rezydentem Orkiestry i Chóru Filharmonii w Hong Kongu, gdzie blisko współpracował ze swoim przyszłym mentorem, dyrygentem Edo de Waartem. W 2017 roku został mianowany profesorem dyrygentury orkiestrowej i chóralnej na Uniwersytecie Suzhou oraz profesorem na Wydziale Operowym Konserwatorium w Harbinie w Chinach.
6. Jorge Garcia Cuenllas (Hiszpania)
(urodzony w 1983 r.) Poszukiwanie lepszego zrozumienia muzyki i doskonalenia swoich zdolności ekspresji doprowadziło Jorge G. Cuenllasa do rozpoczęcia działalności w świecie dyrygentury. W latach 2016 – 2019 studiował w Opus 23 Conducting Academy u Miguela Romea i Andrésa Salado. Uzupełniał również swoje wykształcenie u dyrygenta orkiestr dętych José Rafaéla Pascuala Vilaplana. W 2018 roku zadebiutował z City of Getafe Symphony Orchestra (CGSO). W kwietniu 2019 roku dyrygował Opowieścią żołnierską Igora Strawińskiego. W październiku 2019 r. dyrygował koncertem Lyric concert with Ópera and Zarzuela. W listopadzie 2019 r. został zaproszony do kierowania sekcją instrumentów dętych blaszanych Orkiestry Dętej w Getafe. W lutym 2020 roku był gościnnym dyrygentem w Orkiestrze Dętej Villa de Magán i od sezonu 2020/21 objął jej kierownictwo. W 2021 roku dyrygował kilkakrotnie CGSO i będzie nią dyrygował również dwukrotnie w 2022 roku.
7. Brandon Duras (USA)
(urodzony w 1995 r.) Brandon Duras jest obecnie kierownikiem ds. muzyki instrumentalnej w Brunswick High School – a NAMM Foundation Best Communities for Music Education. Pełni również funkcję Przewodniczącego Okręgu 3 w Maine Music Educators Association oraz Przewodniczącego Stanu Maine w National Band Association. Absolwent University of New Hampshire, otrzymał licencjat z edukacji muzycznej w 2017 roku i magistra (Master of Arts) z zakresu dyrygentury orkiestr dętych w 2019 roku. Podczas studiów magisterskich, Duras pełnił funkcję asystenta dyrygenta trzech orkiestr koncertowych i pracował w kadrze Wildcat Marching Band i Beast of the East Pep Band. W 2019 roku został półfinalistą w National Band Association’s Young Conductor Composer Competition. Swoją ambicją i determinacyjną wizja programu artystycznego, dąży do tego, aby Brunswick w Maine było wiodącym ośrodkiem edukacji muzycznej.
8. José María González Olivares (Hiszpania)
(urodzony w 1990 r.) Pochodzi z San Isidro (Hiszpania), gdzie rozpoczął naukę gry na puzonie. Lata później studiował puzon w Konserwatorium w Almoradí, a dyplom z puzonu uzyskał w Konserwatorium w Murcji. Od 2014 roku studiował Dyrygenturę Orkiestr Dętych u profesora José R. Pascual Vilaplana. Obecnie jest absolwentem Dyrygentury Orkiestrowej w Konserwatorium w Murcji. Finalnie zdobył tytuł magistra Dyrygentury Orkiestr Dętych na „ZUYD University” Maastricht u profesora Jana Cobera. Jest dyrektorem artystycznym Krajowego Konkursu Orkiestr Dętych w Pinoso. Zdobył II nagrodę jako dyrygent na Międzynarodowym Konkursie Dos Barrios, a także II nagrodę na Narodowym Konkursie Dyrygentów w Calasparra. W 2019 roku poprowadził Hiszpańską Orkiestrę Narodową (JONDE) oraz WMC Kerkrade w ramach kursu mistrzowskiego. Główny dyrygent w Pinoso Wind Band i Guardamar del Segura.
9. Raimonds Gulbis (Łotwa)
(urodzony w 1989 r.) Raimonds Gulbis jest łotewskim dyrygentem i fagocistą. Urodził się w rodzinie muzyków. Początkowo uczęszczał do klasy chóru, a później zaczął grać na fagocie. Studiował grę na fagocie w akademii muzycznej w Malmo (Szwecja) oraz w Łotewskiej Akademii Muzycznej. Obecnie Raimonds jest pierwszym fagotem w orkiestrze Rīga (orkiestra dęta) i drugim fagotem w Łotewskiej Narodowej Orkiestrze Symfonicznej. Równolegle do studiów fagotowych kontynuował dyrygenturę chóralną, ale przeniósł się na dyrygenturę orkiestrową w 2018 roku, kiedy rozpoczął studia u Andrisa Vecumnieksa w Łotewskiej Akademii Muzycznej. Obecnie studiuje dyrygenturę w Tallińskiej Akademii Muzycznej u maestro Paula Magi. Raimonds dyrygował Łotewską Narodową Orkiestrą Symfoniczną, orkiestrą Rīga, Litewską Państwową Orkiestrą Symfoniczną, orkiestrą symfoniczną Łotewskiej Akademii Muzycznej im. Jāzepsa Vītolsa i innymi orkiestrami.
10. Guntis Kumačevs (Łotwa)
(urodzony w 1975 r.) Guntis Kumačevs rozpoczął edukację muzyczną jako klarnecista i ukończył średnią szkołę muzyczną w specjalności klarnet i prowadzenie zespołów muzycznych. Mimo, że klarnet był głównym przedmiotem w szkole, również gra w orkiestrze dętej miała silny wpływ na wybór kolejnych kroków w jego muzycznym życiu. Szczęśliwie, wkrótce po ukończeniu szkoły pojawiła się możliwość pracy jako chórmistrz w chórze młodzieżowym, a następnie zdobycia pierwszych doświadczeń w orkiestrze dętej jako tamburmajor, a także jako dyrygent. W celu doskonalenia umiejętności dyrygenckich Guntis Kumačevs uczestniczy w mistrzowskich kursach dyrygenckich, wykładach i konferencjach poświęconych muzyce dętej.
11. Jane Latron (Francja)
(urodzona w 1998 r.) Z wykształcenia jest klarnecistką i perkusistką. Obecnie studiuje dyrygenturę orkiestrową w Wyższej Szkole Muzycznej w Paryżu, posiada również dyplom Konserwatorium Paryskiego oraz ukończyła HEAR w zakresie muzyki współczesnej. Wybrana przez Case’a Scaglione, drugi rok z rzędu walczy w finale o stanowisko asystenta dyrygenta Orchestre National de France. Dyrygent gościnny Opery w Nicei, wkrótce poprowadzi koncert z Orkiestrą Filharmonii w Nicei. Od 2016 roku jest dyrygentem “La Sirène” Harmony Orchestra of Paris. Współpracuje regularnie z orkiestrami CNSM de Paris, przy organizacji koncertów. Miała okazję uczestniczyć w wielu kursach mistrzowskich z wybitnymi dyrygentami: D. Reiland i the Orchester National de Metz, J.F. Verdier i the Orchester de Besançon w Philharmonie de Paris, London Masterclass 2018 z B. Zanderem.
12. Won Lim (Korea Południowa)
13. Manuel Alejandro López Pérez (Hiszpania)
(urodzony w 1989 r.) Manuel Alejandro López Pérez to młody hiszpański dyrygent, który jest poważnym, zdyscyplinowanym, skromnym i pełnym pasji muzykiem. Jego naturalny talent muzyczny w połączeniu ze szczegółowymi studiami i wytrwałością sprawiają, że Manuel jest jednym z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia. Studiował dyrygenturę u nauczycieli o uznanym narodowym i międzynarodowym prestiżu, takich jak: George Pelhivanian, José Rafael Pascual Vilaplana, Miguel Romea, Andrés Salado i Cristóbal Soler. Prowadził różne zespoły, wśród których znajdują się: Hiszpańska Młodzieżowa Orkiestra Narodowa, Zamora Music Band, Bilbao Municipal Band, Avila Symphony Orchestra, Appassionato Ensemble i Orquesta della Magna Grecia. Otrzymał nagrody na konkursach dyrygenckich: III Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim „Nino Rota” oraz na III Bilbao Music Conducting Meeting.
14. Man Ki Ma (Hong Kong)
(urodzony w 1990 r.) Man Ki Ma jest obecnie studentem studiów magisterskich w Hong Kong Academy of Performing Arts, na kierunku Dyrygentura, po ukończeniu Hong Kong Baptist University z tytułem licencjata, z wyróżnieniem. W 2018 roku Man Ki uczestniczył w warsztatach Art of Band Conducting and Rehearsing w University of Texas (Austin), gdzie brał udział w lekcjach mistrzowskich u Jerry’ego Junkina, Roberta Reynoldsa i Richarda Floyda. W swojej alma mater St. Stephen’s College, Man Ki pełni funkcję dyrygenta orkiestry symfonicznej i zespołu symfonicznego, zdobył kilka nagród w konkursach, w tym Złotą Nagrodę w kategorii seniorskiej Winter Band Festival przez trzy kolejne lata w 2016-2018. Man Ki kierował uczelnianą orkiestrą podczas wielu koncertów, w tym na 28. Australian International Music Festival w 2017 r.
15. Michelle Rakers (Dania)
(urodzona w 1968 r.) Urodzona w Ameryce dyrygentka Michelle Rakers była dyrygentem asystentem w „The President’s Own” U.S. Marine Band i Orkiestry Kameralnej w latach 2004 – 2018. Dyrygowała zespołem i orkiestrą podczas niezliczonych uroczystości wysokiego szczebla w Białym Domu, w Waszyngtonie i w całym kraju podczas wielu tras krajowych. Rakers jest bardzo ceniona jako dyrygent i specjalista. Od czasu przeprowadzki z rodziną do Danii w 2018 roku, prowadziła Odense Symfoniorkester, Slesvigske Musikkorps, Sønderjyllands Symfoniorkester, Prinsens Musikkorps, Helsinki Guards Band – Sotilasmusiikki (Finlandia), Arméns musikkår (Szwecja) i Marinens musikkår (Szwecja). Ponadto była rezydentem w Akademii Sibeliusa w Helsinkach w 2015 i 2016 roku oraz gościnnym dyrygentem / wykładowcą na wielu uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych. Uzyskała tytuł doktora dyrygentury (DMA) w The Peabody Institute, Baltimore w stanie Maryland.
16. Carlos Sancho (Hiszpania)
(urodzony w 1984 r.) Ukończył studia muzyczne (specjalizacja trąbka) oraz dyrygenturę orkiestrową i chóralną (Konserwatorium w Walencji, Hiszpania). Magister studiów w zakresie badań muzycznych (Uniwersytet La Rioja). Magister dyrygentury orkiestrowej, Akademia AIDO (u profesora Cristóbala Solera). W 2006 roku trębacz w orkiestrze Festival Junger Künstler w Bayreuth, wykonał dwa koncerty w Niemczech z Jac van Steenem jako dyrygentem. Gościnny student dyrygentury, Augsburg, Niemcy (2014). Dyrygent gościnny w Orkiestrze Santa Cecília, w Cullera; oraz z Symphonic Band in Buñol (Hiszpania). Laureat kilku konkursów: Lifelong Learning Course / Competition w Mezzocorona, Włochy (październik 2016). W 2017 roku brał udział w World Music Contest w Kerkrade (Holandia), w konkursie dla dyrygentów. W 2018 roku zwycięzca Orchestra Conducting Competition w Cullera (Hiszpania). W 2021 roku zwycięzca w Windband Conducting Competition w Alicante.
17. Michał Sowa (Polska)
(urodzony w 1990 r.) Edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Brzegu w klasie saksofonu. Kontynuował ją w PSM II st. we Wrocławiu – również w specjalności saksofon. Następnie dostał się na Akademię Muzyczną we Wrocławiu, do klasy saksofonu klasycznego, którą ukończył w 2016 roku. Rok później, chcąc rozwijać swoje zamiłowanie do muzyki, rozpoczął studia na Akademii Muzycznej w Gdańsku w specjalności saksofon jazzowy, którą w maju 2022 roku zamierza ukończyć z tytułem magistra. W 2019 roku podjął także studia na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w specjalności Dyrygentura Orkiestr Dętych, które ukończył w lipcu 2021 roku. Studiowanie łączy ze służbą wojskową w Orkiestrze Reprezentacyjnej Marynarki Wojennej w Gdyni, gdzie jest saksofonistą, obowiązkami rodzinnymi oraz asystowaniem w roli drugiego kapelmistrza w Orkiestrze Dętej w miejscowości Luzino.
18. Marvin Stutz (Niemcy)
(urodzony w 1992 r.) Marvin Stutz studiował perkusję i dyrygenturę na Uniwersytecie Muzycznym w Karlsruhe. Następnie kontynuował studia w zakresie dyrygentury orkiestr dętych na Uniwersytecie Muzycznym w Bazylei u Felixa Hauswirtha, gdzie uzyskał dyplom magistra z wyróżnieniem. Ponadto brał udział w kursach mistrzowskich u Douglasa Bostocka, Pierre’a Kuijpersa, Alberto Roque i Laszlo Marosi. Od 2020 roku jest asystentem dyrektora muzycznego i perkusistą w Orkiestrze Federalnej Policji w Badenii-Wirtembergii. Na Konkursie Dyrygenckim w Würzburgu w 2018 roku otrzymał trzecią nagrodę oraz nagrodę orkiestry, a w 2019 roku ponownie otrzymał trzecią nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Osnabrück. Dyrygował m.in. orkiestrami dętymi, takimi jak Bavarian Police Band czy Banda sinfónica do exercito Lissabon oraz orkiestrami symfonicznymi Uniwersytetu w Karlsruhe i Stuttgarcie.
19. Lauren Wasynczuk (USA)
(urodzona w 1989 r.) Lauren Wasynczuk, pochodząca z Los Angeles, wnosi entuzjazm do przekazywania muzyki w innowacyjny sposób, co znajduje odzwierciedlenie w szerokim zakresie jej różnorodnej działalności artystycznej. Jej doświadczenie dyrygenckie obejmuje zarówno pracę z młodzieżą, jak i profesjonalistami w różnych środowiskach, w tym z orkiestrą dętą, orkiestrą symfoniczną, operą i zespołami wokalnymi w Stanach Zjednoczonych i Europie. Lauren jest ambasadorem sztuki na podium dyrygenckim i poza nim, opowiadając się za artystami i repertuarem, który odzwierciedla zróżnicowane kulturowo społeczności niedostatecznie reprezentowanych w sztuce i kulturze. W ostatnim czasie Lauren pełniła funkcję dyrygenta i dyrektora muzycznego UC Riverside Concert Band (Riverside, Kalifornia). Obecnie studiuje dyrygenturę w Royal Northern College of Music w Manchesterze, w Wielkiej Brytanii. Do najważniejszych wydarzeń tego sezonu należą asystentury w BBC Philharmonic, Psappha oraz rezydencja w RNCM/Opera North.
20. Mariusz Zaraś (Polska)
(urodzony w 1976 r.) Mariusz Zaraś jest absolwentem Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie na wydziale Edukacji Artystycznej oraz Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie. Kwalifikacje z zakresu aranżacji, kompozycji i dyrygentury orkiestr dętych zdobył na kursach prowadzonych przez Music Factory Grzegorza Duchowskiego laureata wielu konkursów kompozytorskich w kraju i za granicą. Na co dzień związany z Orkiestrą Reprezentacyjną Wojska Polskiego im. Gen. Józefa Wybickiego w Warszawie na stanowisku Asystenta Dowódcy Kapelmistrza z którą jako Wojskowa Asysta Honorowa zabezpiecza szereg uroczystości patriotyczno-religijnych na terenie całego kraju. Swoja wiedzę dyrygencką poszerza jako student studiów podyplomowych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku Dyrygentura Orkiestr Dętych w klasie prof. Janusza Przybylskiego.- Hirokazu Amakasu (Japonia)
- Tyler Bainter (USA)
- Jose Ignacio Blesa Lull (Hiszpania)
- Mariusz Błaszczyk (Polska)
- Francisco Borja (USA)
- Oscar Mauricio Carrillo Viveros (Kolumbia)
- Justyna Chmielek – Korbut (Polska)
- Harmen Cnossen (Holandia)
- Jorge Garcia Cuenllas (Hiszpania)
- Brandon Duras (USA)
- Levi Frazier (USA)
- Víctor Gil Calabuig (Hiszpania)
- Kinga Głowacka (Polska)
- José María González Olivares (Hiszpania)
- Raimonds Gulbis (Łotwa)
- Heejeong Han (Korea Południowa)
- Wojciech Kubik (Polska)
- Guntis Kumačevs (Łotwa)
- Jane Latron (Francja)
- Christopher Lawhorne (USA)
- Won Lim (Korea Południowa)
- Manuel Alejandro López Pérez (Hiszpania)
- Piotr Łapiński (Polska)
- Man Ki Ma (Hong Kong)
- Pietro Martinoli (Włochy)
- Vu Nguyen (USA)
- Łukasz Olszówka (Polska)
- Sławomir Pacholski (Polska)
- Greg Peterson (Australia)
- Luca Peveroni (Kanada)
- Rokas Podelis (Litwa)
- Wojciech Pompka (Polska)
- Michelle Rakers (Dania)
- Carlos Sancho (Hiszpania)
- André Santos (Portugalia)
- Michał Sowa (Polska)
- Hubert Sternalski (Polska)
- Marvin Stutz (Niemcy)
- Andrew Turner (USA)
- Lauren Wasynczuk (USA)
- Justin White (USA)
- Mateusz Wrzosek (Polska)
- Mariusz Zaraś (Polska)